2008. január 12., szombat

FARSANGI FÁNK

Eljött a farsangi fánk ideje.
Hozzávalók:
500 g liszt
30 g élesztő
50 g porcukor
50 g vaj
2 tojás sárgája
2 evőkanál rum
4-5 dl tej

3-4 evőkanál lisztből, 1 evőkanál porcukorból, az élesztőből és 3 dl langyos tejből kovászt készítek, ha már jó, akkor a két tojás sárgáját a maradék cukorral összekeverve hozzáadom a kovászhoz. Utána a lisztet és az olvasztot vajat is. Alaposan összekeverem és annyi tejet adok még hozzá, hogy meglehetősen lágy tészta legyen belőle, de ne nagyon ragadjon azért az edény falára.
Langyos helyen kelesztem, deszkán kézzel kinyújtom, kiszaggatom. Letakarva 20-30 percig kel még. Sok olajban úgy sütöm, hogy a közepét benyomom az ujjammal és a fánk fölső fele kerül először az olajba. Amíg ez a fele sül, addig fedő van az olajon, a megfordítás után fedő nélkül sütöm.
Állítólag (Horváth Ilona féle szakácskönyv) "A fánk a legkényesebb kelt tészta. Összeállítása, kelesztése és sütése nagy gyakorlatot kíván":-)
Ez nem igaz szerintem, egyszerűen jó meleg szoba kell neki, ami manapság nem kunszt. A legszebb fánkokat még a távfűtéses Vedres utcában sütöttem, azok 100-szor szebbek voltak:-) Ezenkívül én a lisztet is meg szoktam melegíteni...

Nincsenek megjegyzések: