2008. június 15., vasárnap

PADLIZSÁN SAJTOS KRUMPLIVAL

Szeretek többfélét főzni egyszerre, mert így mindenki talál valami kedvére valót az asztalon, azt is szeretem, ha marad másnapra és mással, máshogyan esszük. Persze, erre nem mindig van időm... Most ezek voltak az alapanyagok: padlizsán, krumpli, cukkini, kapor és paradicsom.
Először főztem kapros "ratatouille"-t (hagyma volt benne, cukkini, padlizsán és egy paradicsomkonzerv, fokhagyma, kapor), ez talán olyan nagyon nem illett a sült padlizsánhoz, de lehetett választani, hogy ki mit kér a krumpli mellé: rataouille-t vagy salátát és sült padlizsánt.
Főztem hajában krumplit, felszeleteltem, mustáros besamellel leöntöttem (kevés vaj, egy csapott evőkanál liszt, tej, bele só és mustár). A tetejét sajttal megszórtam és megsütöttem.
Felkarikáztam egy padliszánt, nagyon kevés olivaolajon átsütöttem mindkét oldalát, tűzálló tálba tettem, tettem rá egy-egy szelet paradicsomot, sajtot és ezt is a sütőbe tettem.
Hozzá a mostanában elmaradhatatlan tökmagolajos saláta. (a közeli boltban szokott Ali (bio)salátát venni, most tölgyfalevél-saláta volt, először ettünk ilyet).

Nincsenek megjegyzések: