2009. július 5., vasárnap

VEGÁN TÖLTÖTT PAPRIKA

Úgy gondoltam, hogy ha a rizs és a hús megfő a töltött paprikában, akkor bármi megfő benne és természetesen így is van. Nagyon finom lett kölessel, zöldséggel:

1 közepes padlizsán
1 kisebb cukkini
1 zöldhagyma (a szára is)
sok friss petrezselyem
kb 1,5 - 2 dl köles
2 gerezd fokhagyma
3-4 fej gomba
só, olivaolaj
(egy fél konzerv kukorica, csak mert volt a hűtőben)


tv paprika
2 konzerv hámozott paradicsom
1 friss paradicsom
sok friss bazsalikom

A zöldségeket apróra kockáztam, sóval, kb 4-5 evőkanál olivaolajjal és a kölessel összekevertem.
A paprikák végét levágtam (a szárát vettem csak ki óvatosan, anélkül a kalappal egyszerűen visszazártam a töltés után a paprikát.
A tölteléket nem túl szorosan tettem bele, hogy a kölesnek legyen helye megdagadni (de azért nem is túl lazán:).
Egy vaslábasba (bárlilyen lezárt tűzálló tál jó) beletettem a megtöltött paprikákat, ráöntöttem a paradicsomkonzerveket, rákarikáztam a paradicsomot és két marék friss bazsalikomlevéllel megszórtam, öntöttem alá kb. egy dl vizet.
200 fokon kb egy órát főztem, utána hagytam még kicsit pirulni fedő nélkül.

2 megjegyzés:

irisz írta...

hűűű, a töltött paprikáért sosem ugráltam, de ebben a formában nagyon van kedvem kipróbálni, köszi a receptet!

nana írta...

nagyon tetszik a recept! a töltött paprikát nagyon szeretem, tavaly csináltam szójából is, de mivel nem preferálom a szóját, ezért azóta nem. ez viszont nagyon jó ötlet! :)