2010. március 31., szerda

MEDVEHAGYMÁS SPENÓT


még egy gyors zöld csütörtöki ebéd:). Mind a három "nagy" gyerekem egyik kedvence a spenót, Juli nem igazán értékeli, de ebéd után mégis úgy néz ki az arca, mintha vég nélkül gyúrta volna magába a főzeléket.
500 g friss spenótot éppen csak megpároltam a bambuszgőzölőben, közben egy edényben megolvasztottam egy evőkanál vajat, rádobtam egy csokor apróra vágott medvehagymát, megszórtam egy púpos evőkanál liszttel, felöntöttem kevés hideg tejjel, t, szerecsendiót adtam hozzá és belekevertem a megpárolt spenótleveleket.
Ha pl. krumplit eszünk mellé, akkor apróra vágom a leveleket, vagy turmixolom, de most kifejezetten bundáskenyeret kértek, ehhez egészben hagytam.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jól hangzik. Szoktam olvasni a receptjeid, mert párszor már bejött az általad leírt recept. Amúgy Erik épp tegnap közölte, hogy spenótot akar enni.
Képzeld egyszerűen nem találok itt bambusz párolót. :-(( Puszi Hári Picúr

agnes írta...

Szia Picúr:))
nekem ilyen van, mindjárt idelinkelem. Most épp már 11 éve használom és NAGYON szeretem, mert szerintem egy főtt répa és egy gőzölőben párolt répa íze (vagy akármi más zöldségé) összehasonlíthatatlan. Mellesleg hihetetlen, hogy a fiad már beszél, emg spenótot kér:)... http://azsiabt.kernel.hu/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,894/category_id,375/manufacturer_id,0/tipps_id,29/receipt_id,71/option,com_virtuemart/Itemid,31/vmcchk,1/

agnes írta...

hú de hosszú lett a link! itt egy leírás (Terebess) a gőzölőről de náluk közel 7000 Ft-ba kerül.
http://www.terebess.hu/szorolapok/bambuszgozolo.html

Névtelen írta...

Nagyon köszönöm. Máris elmentettem az oldalt, oldalakat.Amúgy Erik már rengeteget beszél. Versel, énekel... A propos spenót: ma azt kapott, beleevett egy kanállal és közölte :kész spenótot. Nem tudtam meggyőzni, hogy ez az:-))
medvehagymát lehetne termeszteni a kertben? egyszer kóstoltam, de azóta sem futottam össze vele. Lehet, hogy csak béna vagyok. Még egyszer köszi
Picúr

oximoron írta...

jójó! imádom a spenótot, de hol lehet venni medvehagymát?

Mónika írta...

Kedves Picúr, oximoron!
Bioboltban én már többször vettem medvehagymát. A kertészetben is lehet kapni cserépben, 6-700 Ft-ba került tövenként. Kertben is lehet termeszteni, én most akarom megpróbálni, remélem, jól érzi majd magát:-)
Ági,
örülök a bambuszgőzölővel kapcsolatos híreknek. Már egy ideje beszélünk róla, de nem jártunk utána.