2008. február 12., kedd

ZÖLDSÉGES KÖLES

Nagyon-nagyon gyors, egyszerű és finom, az benne a legjobb, hogy sosem lesz kétszer ugyanolyan, mert mindig más zöldség kerül bele, különböző arányokban.
1 bögre köles
2 és fél bögre víz
hagyma, fokhagyma
bármilyen zöldség, amit találok itthon (most répa, zeller, karfiol, cukkini és vörösbab)
fűszerek (most kakukkfű)
ha van, akkor friss petrezselyem (most nincs).
Hozzá: répasaláta (sok reszelt répa, kevés almaecet és olivaolaj)
Olivaolajon megpirítottam a hagymát, fokhagymát, rátettem a sárgarépát, zellert, majd a kakukkfüvet, a kölest és felöntöttem vízzel, megsóztam.
Fedő alatt főztem, majd, amikor kezdett elpárologni a leve, hozzátettem a karfiolt, cukkinit, vörösbabot, újraforralás után lezártam.
A gyerekek szeretik megszórni reszelt sajttal is.

Nincsenek megjegyzések: