2009. január 15., csütörtök

KUKORICAGOMBÓC


250 g kukoricadara
80 g kókusz
(legalább) 1 citrom reszelt héja (citromból mindig biocitromot veszünk, mielőtt felvágnánk, lereszeljük a héját, megszárítjuk, eltesszük. ezt szoktam sütéshez, főzéshez használni).
6-8 evőkanál méz
szűk 8 dl tej vagy víz (nálam fele-fele)

A tejet/vizet felteszem forrni a citrom héjával, beleszórom folyamatos keverés mellett a kukoricadarát majd a kókuszt, végül, amikor már késznek tűnik, a mézet is. Még melegen kicsit vizes kézzel apró gombócokat formálok, kókuszrezelékben megforgatom.
(amikor kész, akkor hallgathatom, ahogy a gyerekeim éneklik "kajabeja" klasszikus sorait:).

UTÓLAG...
Mákba hempergetve is finom. A mákban sincs cukor.


10 megjegyzés:

Kata írta...

Ez nagyon tetszik, biztos, hogy hamarosan terítékre kerül nálunk is! ;o) Köszi!

irisz írta...

én is kipróbálom hamarosan, és majd mi is kajabeját hallgatunk hozzá, hogy teljes legyen az élmény :))

siccike írta...

Nagyon jó ötlet a biocitromhéj lereszelése és szárítása, nem is gondoltam rá...! Miben tárolod utána, és hogyan szárítod?

agnes írta...

egyszerűen egy kistányérra reszelem, a radiátor vagy a sütő közelében egy nap alatt kész és egy zárható kis fűszertartó üvegbe teszem. A sütikben pont úgy kijön az aromája, mintha friss volna.

Kata írta...

Köszi a receptet, nagyon finom lett! Igaz, nekem sok kókuszreszeléket kellett a masszába is tennem, mert kezelhetetlenül lágy lett, miután a mézet belekevertem, de sebaj! :o)

agnes írta...

KatAnyaka,
örülök, hogy ízlett, igen, az a szűk 8 deci folyadék az szűk 8 kell, hogy legyen, de nem tudom ml-re pontosan megmondani (picivel kevesebb, mint 8 az ideális) - azért elrontani nem lehet, esetleg a keménységben lehet különbség, ízben nem:)

Tímea írta...

Vicces, nálunk is "Kajabea", hiába mondjuk Sárának, hogy nem. Sőt, a múltkor voltunk Szalóki Ági koncerten, és Sára üvöltve kérdezte, hogy anya milyen nadrág van a "Kajabeán"? Amikor mondani akartam, hogy nem úgy hívják, rávágta, tudom Palya. A recept szuper, épp jókor találtam rá, ki fogom próbálni, szombaton egy lisztérzékeny anyuka jön hozzánk ez pont jó lesz!!! Szombat úgyis kukorica napja...

nagymagdi írta...

Nagggyon jó lett, kipróbáltam. Annyit módosítottam rajta, hogy a közepébe aszalt szilvát és meggyet tetten. Nálam a mákba hempergetett még jobban bejött. Köszi a receptet.

agnes írta...

Magdi, de jó ötlet! legközelebb majd én is így csinálom:)

Névtelen írta...

ellenorizni kell:)