2009. március 26., csütörtök

HÚSVÉTI "KENYÉR"

már most, mert érdekelt:)

A receptet a boltban találtam, amikor búzát akartunk őrölni, a malom melett volt néhány Rapunzel reklám szórólap, ez közülük az első, amit próbáltam (sok változtatással, mert nagyon leegyszerűsítettem).

500 g liszt (eredetileg finomliszt, nálam a fele teljes búza)
1 csomag szárított élesztő
3 evőkanál méz
1 teáskanál fahéj
1 nagy kezeletlen citrom reszelt héja
80 g vaj
1/4 l langyos tej

az eredeti receptben még:
kardamon
80 g mazsola
80 g dió vagy mandula.
A tetejére eredetileg: 40 g vaj, 3 ek méz, 2 ek rum, csapott teáskanál vanília puding, mandulaforgács. A kész kalácsra kenni, rászórni a mandulát. Majd talán úgy is kipróbálom, az eredmény biztos egészen más.

A hozzávalókból kelt tésztát gyúrtam, fél óráig pihentettem, majd cipót formáltam (eredetileg fonott kalács), egy éles késsel bevagdostam a tetejét, újabb fél óra pihentetés, közben a sütőt bekapcsoltam (200 fok) és 25 perc alatt készre sütöttem. A tetejét egy pici vízzel azonnal bekentem, amint kivettem.

2 megjegyzés:

Mónika írta...

Kipróbáltam, nagyon finom lett! Nagyon sok kalácsot sütöttem, de - ugyanúgy, mint a dagasztás nélküli kenyérnél - ennek lett a legjobb az állaga. Pedig mennyit dagasztottam:-)
Mónika

Mónika írta...

Az előző bejegyzés kiegészítéseként, (talán így érthetőbb leszek): régen rengeteget sütöttem kenyeret és kalácsot is, dagasztottam őket bőszen (ahogy nagymamám mondta mindig, addig kell dagasztani, amíg már csurog az emberről a víz), de a Te receptjeid sokkal finonabbak:-)