2010. október 20., szerda

Kölessel töltött cukkini

6 dl vízben megfőztem 3 dl kölest, amikor magába szívte az összes vizet, lestyánnal és fűszersóval ízesítettem és félretettem.
Közben 3 kis-közepes cukkinit félbevágtam, a közepüket kiskanállal kivájtam, a héjukat olivaolajon átforgattam, hogy kicsit átsüljenek, majd ezen az olajon dinszteltem egy fej hagymát, egy apróra kockázott piros paprikát, beletettem a cukkinik felkockázott közepét, 2 gerezd fokhagymát, sok oregánót,
összekevertem a kölessel, megtöltöttema masszával a cukkiniket, 170 fokos sütőben lefedve sütöttem 5-10 percig, majd megszórtam sajttal és újabb 5-10 percig grilleztem.
Mivel ismerem Pannát, tudtam, hogy meglátja atöltött cukkiniket és eszébe jut, hogy ő nagyon sokat reggelizett és köszöni, nem éhes, ezért a megmaradt kölesmasszából fasírtokat sütöttem, mert azt viszont nálunk minden gyerek nagyon szereti és kérte, hogy legyen mellé tört krumpli is.
(A fasírtba most a belekevert cukkini miatt kellett tojás, kölespehely és egy pici teljes liszt is, de amikor csak hagymát teszek hozzá a kölesen és a fűszereken kívül és a késes robotgéppel összekeverem, hogy ne álljanak külön-külön a kölesszemek, akkor tökéletesen lehet tojás nélkül is kisütni).
Amíg a cukkinik a sütőben voltak, néhány almát a héjával együtt felkockáztam, nagyon kevés vizen fahéjjal megpároltam (ha kevés vizen, fedő alatt lassan és kevés ideig párolom, semmivel nem kell ízesíteni, mert megmarad az alma finom íze), ezt ettük mellé.

Nincsenek megjegyzések: