2011. január 17., hétfő

Zöldséges rizs (piláf)

300 g barnarizs
sárgarépa
brokkoli
karfiol
zellerszár
cukkini
mandula, mazsola
vöröshagyma, fokhagyma
fahéj (egész), szegfűszeg, római kömény, curry, kurkuma, só, bors

A barnarizst olajon megdinszteltem, majd fél liter vizet öntöttem rá, megsóztam és kb. 35 percet főztem. Közben egy másik edényben a hagymát, répát, apróra vágott zellerszárat, fokhagymát fűszereket is megpároltam.
A rizst (még nem vette föl az összes vizet), hozzáadtam a párolt zöldségekhez, beletettem a mandulát mazsolát, karfiolt, legvégül a brokkolit és a cukkinit.
Ez egy hétfői étel:-)

7 megjegyzés:

Unknown írta...

A gyerekeitek sosem lázadnak? én élvezettel elélnék ilyen ételeken életem végéig, de nálunk a fiúk (7,5 és 9,5) húsevők. Én számomra a rántott húsnál unalmasabb étel nincsen, anyukám sem így főzött, meg a pörkölt sem volt nemzeti eledelünk, de hogy lehetne rávenni őket a zöldségevésre? Múltkor sütöttem rozs-tönköly kenyeret, a 9 éves életében először ezt volt hajlandó megenni, edig csak fehér kenyeret. Hogy csináljátok, hogy a gyerekeitek nem válogatnak? Szerintem nagyon jól főztök, mindent ízletesen és ízlésesen,gyönyörűen tálaltok (és gyorsan. lehet, h szuper szülők vagytok? :D). De mi számít egy rossz evő fiúgyereknek? Sőt, kettőnek. Puszi

Ali írta...

Soha, de ha valakinek valami nem tetszik, akkor nem kell megennie. Nem mondta nekik senki, hogy pont ebbe a családba szülessenek, itt ez van punktum;-))
Amúgy én nagyon válogatós gyerek voltam, mindig azt hittem, hogy ez jófejség, de most már idegesítenek, akik válogatnak.
Az viszont tény, hogy elnézve a sok vendéggyereket, a gyerekeink nagyon rendesek. Nem tudjuk mi ennek az oka, szeretnénk hinni, hogy nem független ez tőlünk (mondjuk soha nem hallottak még olyat, hogy "ez nem biztos, hogy ízleni fog, de egészséges"). Nem is hiszem, hogy bárkinek olyat kell ennie, ami nem finom és nem hiszem, hogy egy pacal vagy bármi, ami finom egészségtelen. Nekem mondjuk a nem erkölcsi alapú vegetáriánuság érthetetlen.

Unknown írta...

Áááá, akkormár megint a genetikánál tartunk (= jó génjei vannak a csjsziknak,más magyarázat nincsen! :D)
A gyerekeknek sztem eleve hányingere támad már magától az "egészséges" szótól is, erősen titkolni kell előlük, ha vmi olyat próbálunk megetetni velük!
Eddig azt gondoltam, h én voltam a világ legválogatósabb gyereke (nem ettem húst, undorodtam tőle, pedig kiválóan főz az anyám), de amit a kettő unoköcsém csinál.. persze ha a gyerek nem eszik normális kaját, akkor talán nem kéne "jutalmazni" fehér lisztes cukros süteményekkel, amiből viszont korlátlanul falhat ebéd helyett.(látszik, h a cukor hogy pörgeti őket) Valszeg ha a szülők normálisan esznek (példamutatás) és "punktumoznak" :D, akkor jobban működik a normális evés!
Borika ízlése húsmentes, vagy morálisan elkötelezett?
A pacalról eddig is le tudtam mondani ;P, sztem engem egy igazi jó házi füstölt szalonna újhagymával kísértene meg nagyon, ha vega lennék. nem mintha akár havonta ennék ilyet jelenleg.
Tényleg nagyon rendesek a gyerekeitek.Ugye mostanában jön majd a kamaszkor? ;P

agnes írta...

Szerintem az mindent elárul a gyerekeinkről, hogy Panna kedvenc étele a brokkoli és ha választani lehet (fehér) zsömle és barna kenyér között, akkor a kenyeret választja reggelire is és ovis uzsonnának is.
ha megkérdezem,mi legyen az ebéd, akkor a válasz leggyakrabban spenót. én meg gyerekkoromban rá se bírtam nézni az ilyesmire...

agnes írta...

Bori erkölcsileg Vegetári János, ahogy a kisebbek mondják:),(mert másképp képtelenek értelmezni a szót....)

Vera írta...

Nagyon jó ez a Vegetári János! :)

Nálunk a friss kedvenc:
Az Agy, a Fiú és a Szentlélek nevében... Ha már a fejünkre mutatunk, ennek legalább van értelme. :)

agnes írta...

Vera,
ez csúcs! Most vettem csak észre a megjegyzést és nagyon jót nevettünk. Elképesztően jó:DD