2011. január 20., csütörtök

spenótos/paradicsomos rozsfasirt (pehelyből) - vegán


250 g rozspehely
375 ml víz
1 nagy fej hagyma
1 zellerszár
fokhagyma
borsikafű
bazsalikom
kakukkfű, só
egyik felében 3 evőkanál spenót
a másik felében 1 kiskanál sűrített paradicsom

A hagymát, zellerszárat olajon megdinszteltem, hozzáadtam a fűszereket , rászórtam egy zacskó rozspelyhet, kicsit megpirítottam, öntöttem rá 375 ml vizet, fölforraltam és lezártam. Amikor nagyjából kihűlt, rozsliszttel formálható masszává gyúrtam. Az egyik feléhez spenótot a másikhoz sűrített paradicsomot kevertem. Kis golyókat formáztam belőlük és egy olajos tűzálló tálba tettem, 180 °C sütőben megsütöttem, egyszer megforgattam őket sütés közben. Olajban is ki lehet sütni, úgy ropogósabb és még gyorsabb.
Hajában főtt krumplival és paradicsomszósszal meg csírákkal ettük.
Csütörtöki ebéd:-)

Nincsenek megjegyzések: