2007. november 18., vasárnap

ZABPELYHES FRANCIAKENYÉR

Ezt a receptet egy szintén háromlányos anyukától kaptam, aki babákat is varr:-). Nekünk nagyon tetszett, mert egyszerű, egy picit változtattam a lisztek arányán (eredetileg 50 finom, 10 teljes lett volna).

300 g finomliszt
300 g teljes őrlésű (nálunk tönköly)
40 g zabpehely
5 dl víz
1 dl étolaj
50 g élesztő
3 kk. só

A két lisztet összekertem a sóval, az élesztőt a langyos vízbe morzsoltam, belekevertem a zabpelyhet, lisztet, olajat.
Összekevertem, kétszeresére kelesztettem, hat részre osztottam, hosszúkás lapokra nyújtottam, kicsit ferdén feltekertem, a sütőlemezen még egyszer hagytam kelni, a tetejére éles késsel csíkokat húztam, vízzel bekentem, lenmaggal megszórtam.
előmelegített 200 °C-os sütőben kb 30 percig sütöttem.

Sütöttem már úgy is, hogy
300 g finomliszt
300 g teljes őrlésű rozs
50 g zabpehely
(a többi változatlan)
Nagyon finom lett, így is tökéletesen működik a recept.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia.Ma kipróbáltam ezt a receptet ,valami isteni finom lett.Köszönet érte.Ez a második számú kedvenc kenyerem most már.:-))