2008. február 6., szerda

FONOTT KALÁCS

Az eredeti receptet Ali nővérétől kaptuk és így szól:
1 kg feférliszt
fél liter tej
50 g élesztő
125 g vaj
2 tojás sárgája
1 evőkanál cukor
1 evőkanál méz
1 evőkanál só
Én egy kicsit átalakítottam, mert nekünk így jobban ízlett (szerintünk picit "sós" volt az eredeti), kétségtelenül sokkal szebb kalácsot lehet sütni fehérlisztből, több sóval és kevesebb cukorral, mert úgy szépek maradnak a fonatok de szerintem megér ennyit a végeredmény.
Mindenesetre, aki igazán szép kalácsot szeretne, annak az eredeti receptet ajánlom:)
(a képek természetesen a barnalisztes változatól készültek)
700 g fehérliszt
300 g teljesőrlésű tönkölyliszt
42 g élesztő (ennek csak az az oka, hogy itt ekkora kiszerelésben vesszük)
fél liter tej
125 g vaj
2 tojás sárgája
3 evőkanál barnacukor
1 evőkanál méz
1 csapott mokkáskanál só
A hozzávalókból viszonylag kemény kelt tészát gyúrtam, majd, amikor megkelt, 4 részre osztottam, "kígyót" sodrottam belőlük, majd kettesével összefogva középütt négyes fonással fontam.
A tetejét pici tejjel elkevert tojás sárgájával kentem, előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: