2008. február 10., vasárnap

SAJTOS RÚD

300 g teljes őrlésű tönkölyliszt
200 g fehér tönkölyliszt
210 g vaj (vagy margarin)
2 tojássárgája
2 dl tejföl
1 dl tej
30 g élesztő
10 g cukor

az élesztőt a cukros langyos tejbe morzsoltam, a lisztet összegyúrtam a vajjal, hozzáadtam az összes többi hozzávalót, kb fél óráig kelesztettem.
Kinyújtottam, háromba hajtogattam, ezt még kétszer megismételtem 20-20 perces különbséggel, majd kinyújtottam, a tetejét felvert tojással megkentem, sajtot szórtam rá, előmelegített 180 fokos sütőben sütöttem.
A recept eredetileg Horváth Ilona tejfölös pogácsája alapján van, nekünk Ali nagymamájától, ő le is szokta fagyasztani a kész tésztát és amikor szükség van rá (pl. a múlt héten, amikor meglátogatták a dédunokái:), csak előveszi a mélyhűtőből.

Nincsenek megjegyzések: