2010. március 2., kedd

VEGÁN MÁRVÁNYOS KUGLÓF

200 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
175 g finomliszt
125 g kukoricakeményítő
100 g barnacukor
50 g őrölt mandula
1 zacskó sütőpor
1 teáskanál vanília
1 citrom reszelt héja + leve
100 ml olaj
400 ml zabtej
2-3 evőkanál kakaópor

Összekeverem a száraz hozzávalókat, hozzáadom a tejet, olajat, megfelezem a tésztát (elég sűrű) és az egyik feléhez adok még 2-3 evőkanál kakaóport és 1 evőkanál olajat.

A kétszínű tésztát egymásra kanalazom, felváltva és 180 fokra előmelegített sütőben kb fél óra alatt készte sütöm.

A recept eredeti ötlete innen van, de meglehetősen átalakítottam, elsősorban azért, mert egyáltalán nem akartam margarint használni, helyette olajat és darált mandulát tettem, a cukrot pedig alapból feleztem. nekünk így pont elég édes volt. Szerintem este érdemes megsütni, kb negyed órás munkával megvan a finom reggeli másnapra:).

1 megjegyzés:

Bridge írta...

Szép lett... meggyőzően kipróbálni való. :)