2009. február 19., csütörtök

BABOS EGYTÁL

A legjobb főzelék:). A hozzávalókat külön is össze lehet keverni, én így vettem egyben és így valóban semmi dolgom nem volt vele.
Zseniális, mert amire a bab és a gabonák megfőnek, szétfő benne a feles borsó és a vöröslencse, ettől krémes lesz, olaj és liszt nélkül.

Ebben a keverékben volt
- vörösbab
- fehérbab
- felesborsó
- vöröslencse
- búzaszemek
- "zöld mag" (Grünkern), ami aszalt tönköly: nagyon korán, még érés előtt learatják és úgy szárítják, aszalják. Ezen az oldalon van róla pár sor.
- vörös rizs
A keveréket éjszakára beáztattam. Feltettem annyi vízbe, hogy kb. 2 ujjnyira lepje el. Sózni csak a legvégén sóztam. (kb 50 percen át főtt). Kevéssel a vége előtt, hogy még finom ropogós maradjon, felkarikázott zellerszárat dobtam hozzá, belekevertem 2 evőkanál sűrített paradicsomot és amikor lezártam, apróra vágott petrezselymet.

3 megjegyzés:

Szecsi írta...

Nagyon guszta! Mi ennek a keveréknek a neve és hol vásároltad? Köszi!

agnes írta...

Szia Szecsi,
sajnos Bécsben. A gyártó davert, a neve színes minestrone de nagyon jól lehet otthon is keverni, ugyanaz a végeredmény.

Szecsi írta...

Köszönöm! Maradnak az itthoni alapanyagok :o)