2011. január 19., szerda

Mákos vegán kölestorta


200 g köles
200 g teljes őrlésű búzaliszt (frissen őrölt)
60 g barnacukor
60 g méz
100 g darált mák
1 marék mazsola
5 dl víz a köles megfőzéséhez
2 dl víz a tésztához
fahéj, citromhéj, narancshéj, fél citrom leve


A kölest megfőztem fél liter vízben utána összekevertem a hozzávalókkal és annyi vizet adtam hozzá, hogy kenhető állagú tésztát kapjak. Egy 22 cm átmérőjű kiolajozott tortaformába simítottam a tetejét megkentem szilvalekvárral és 180 °C-on megsütöttem.
Megdöbbentően finom. Ezt komolyan érdemes kipróbálni. (Talán 200 g mák is elférne benne)
Nem csak szerdán jó...

13 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

A rozsfasírtod nagyon ízlett, ezt is ki fogom próbálni :-)

siccike írta...

Hú, csak úgy záporoznak itt váratlanul a receptek!:-) Ez meg is volt, és nagyon finom lett valóban! Most pont ilyen éppenhogy édes édességre vágytam! Köszi!:-)

agnes írta...

Sajtkukac,
mi már rengeteg kölessütivel kísérleteztünk, de ez messze felülmúlt mindent. Remélem, nálatok is sikere lesz:)

Siccike,
egészségetekre:)
a férjem itthon van ebben a hónapban és most ő főz, azért van ilyen sok recept:)

Mónika írta...

Én is nagyon örültem az új recepteknek! Csak így tovább:-)

Betty írta...

Ezt nekem is ki kellett próbálnom! Meglepően finom volt! A köleses sütikkel bajban vagyok, nehéz jót találnom.

Réka írta...

Nagyon jó lett! :) Tettem a tésztájába pluszban reszelt almát is. Köszönöm!

irisz írta...

mi is kipróbáltuk, ez eszméletlen finom (a mák adagot dupláztuk)

magniv írta...

szia,
szeretnem megkerdezni, hogy kb mennyi ideig sutod, nem szeretnem 5 percenkent nyitogatni a sutot.
Elore is koszonom
udv Maris

Ali írta...

Fél óra lehet kb, de sajnos igazából soha nem mértem, viszont a lekvár miatt a tetején, meg a csak 180 fok miatt szerintem nem kell attól tartani, hogy megég vagy kiszárad.

magniv írta...

Koszi a valaszt. Ma megcsinaltam. Nagyon szaraz volt, igy tettem hozza fel pohar rizstejet. Negyed orai sutes utan olvastam valaszod es ekkor kentem ra vekonyan narancslekvart (St Dalfour), mert a parom nem cukros, de oda kell figyelni, igy eleve kevesbe edes. Meg nem kostoltuk, de arrol is beszamolok.

magniv írta...

Az eredmeny egyszeruen fantasztikus! Mindenkinek nagyon-nagyon izlett.

kicsihod írta...

nagyon finom!!! :-) en fel oraig sutottem (gazsutoben)

Lizi írta...

Ez szuperül hangzik, hamarosan kipróbáljuk!

Viszont a mézet nem ajánlom sütni/főzni. 40 foknál többet nem bír el és elvesznek belőle az értékes anyagok, helyette károsabbak képződnek.

Általában beáztatott megdarált mazsolát, steviát, vagy legújabban a 'szerzetesek körtéje' nevű teának való szárított gyümölcsből készítek szirupfélét, ezekkel édesítek.