2011. január 17., hétfő

Árpás zöldbableves árpalepénnyel


lepény:
600 g hajában főtt krumpli
kb. 300 g árpaliszt nagyon kevés fehér liszt a nyújtáskor
40 g élesztő (ez valószínűleg teljesen fölösleges, mert a lisztes krumplit lehetetlen megemelni)
2 evőkanál olaj
1 kis fej lilahagyma, olivaolaj, fokhagyma

Leves: hagyma, répa, hántolt árpa, krumpli, zöldbab, paradicsom só, babérlevél, víz


A lepény alapja Ági-féle krumplilángos, ott nincsenek adatok, hogy miből mennyi, itt vannak , de gondolom az, hogy mennyi liszt kell az függ a krumplitól meg a liszttől is, szóval egy kemény nem ragadós tésztát kell gyúrni, én kelesztettem kb 1 órát, de szerintem, bár megkelt, a sütésnél ennek már nem volt jelentősége.
A tésztát ketté választottam és az egyik felébe belegyúrtam (a kelesztés után) 1 kis fej vékonyra szeletelt lilahagymát. A kinyújtott és háromszögre vágott lepények egy részét megkentem két gerezd tört fokhagyma olívaolaj keverékével.

A leveshez megdinszteltem a hagymát rádobtam a répát a gerslit, 5 perc párolás után fölöntöttem vízzel, később beleraktam a krumplit a mirelit zöldbabot 3 paradicsomot.

Ez egy keddi ebéd, persze az árpanap ennél sokkal egyszerűbben is teljesíthető.:-)

3 megjegyzés:

Unknown írta...

A gersli az a hántolatlan árpa? Akkor ilyenem nekem is van, és ezt feltétlenül kipróbálom Alikám Van egy jó gersli levese a fűszeres eszternek is, sztem füstölt csülök nélkül is finom, a szakácskönyvében már hús nélkül szerepel: http://www.fuszereslelek.hu/2007/06/erdbnye-napok-gerslileves.html

Bár nem hiszem, h nektek újat tudnék mondani főzésileg!! Nagyon profik vagytok. Egyáltalán: mi az az étel, amit nem tudnátok megfőzni? (jah, igen: van vmi újszülött bárány bele, az ilyen olasz specialitás. brrrrrrrr. pl azt, esetleg? ;P)

Ali írta...

Szerintem hántolt árpa a gersli.
Az újszlött báránybél is menne, de az a "Rendes ételek Ali" címszó alatt szerepelne.
Viszont Bori már annyira vegetáriánus, hogy csontlevesből sem eszik meg zöldséget, szóval rendesételeket már nem csinálunk...
Mondjuk nem is hiányzik senkinek...

Betty írta...

Kedves Ali!
Ma elkészítettük a lepényt. Mondjuk nem árpaliszttel, hanem tönkölyliszt és finomliszt keverékével, de nekem nagyon jól feljött a tészta az élesztőtől. Olyan lett, mint a lángostészta. Sütőben sütöttem, és isteni finom lett. Egy részébe mi is tettünk lilahagymát, és néhányat megkentünk fokhagymás olajjal. Nagyon-nagyon finom, és valóban gyorsan megvan. Csak ajánlani tudom másnak is!!