2011. január 25., kedd

Régebben azt gondoltam a gabonanapokról, hogy soha nem lennék képes aszerint főzni, hogy valaki megmondja nekem, melyik nap mit egyek. Aztán úgy gondoltam, hogy talán segítség is, ha nem kell folyton azon gondolkoznom, mi legyen az ebéd, mert a lehetőségek leszűkülnek egy gabona köré (és nem eszünk mondjuk hetente kétszer pestos tésztát:).
A másik ok, hogy szerintem a gyerekek életében a rendszer és a ritmus minden formában nagyon fontos, hálás dolog. Így kezdtük el, nagyon lelkesen tartani a gabonanapokat, aztán év végén képtelenek voltunk még erre is figyelni, de most, hogy Gyöngyi barátnőm szavaival mindannyiunk nagy örömére Ali ámokfut a konyhában, újra igyekszünk tartani. Most már tényleg sokkal inkább érzem segítségnek, mint korlátnak.
Szóval, mostanában Ali főz, nagyon finomakat, leírom a múlt heti gabonákat.
továbbra sem a heti ebédeinket, nem menüt, csakis azokat az ételeket, amikhez az adott naphoz társított gabonát használtuk.
A receptek többnyire fent is vannak a honlapon.
Ez a hét így alakult:
Hétfő - zöldséges piláf barnarizsből
Kedd - árpás zöldbableves árpalepénnyel
Szerda - reggelire müzli kölespehellyel, ebédre zöldséges kölesfelfújt
Csütörtök - Spenótos, paradicsomos rozsfasírt, rozskeksz
Péntek - reggelire bircher müzli, ebédre spenótos sajtos zabpalacsinta
Szombat
- nem főztünk, mert az iskolában voltunk nyílt napon
Vasárnap - zöldségleves aszalt tönkölybúzával és fánk

3 megjegyzés:

szepyke írta...

Szia!
Írtam neked mailt, egy pár hete, de nem tudom, hogy megkaptad e, mert nem válaszoltál.. Odaért hozzád?

Unknown írta...

Hol lehet ezekhez a gabonát beszerezni? az árpa az a gersli pl? jó kérdéseim vannak, tudom, valszeg ti az osztrák viszo nyokat ismeritek, de ha vmelyik kedves blogolvasótok tudja, h hol lehet ezeket beszerezni (zabliszt?!), légyszi tudassa velem! Jó látni, hogy 4 gyerkőc és napi rutin mellett is örömet okoz nektek a főzés! :D

Ali írta...

A hántolt árpa az a gersli.
Ezeket a gabonákat mi zömmel Mo-n vesszük. Szegeden egy ideig volt direkt gabonabolt, szerintem nem nagy kunszt egyiknek sem a beszerzése sehol.
A zabliszt az a valóságban zabpehely liszt, mindjárt ki is javítom, ha nem azt írtam.
Majd egyszer írok egy bejegyzést a másik blogra arról, hogy mekkora öröm is a négy gyerek:-) Csak még gyűjtöm a tapasztalatokat:-)