2009. június 23., kedd

TÖKI POMPOS

500 g liszt (nálam 300 tk, a többi finom de csináltam már 100% tk-ből is)
42 g élesztő (itt ennyi egy kocka:)
1 nagy krumpli
ennek a főzőleve: 3 dl víz


A tetejére:
tejföl, só, fokhagyma
hagymakarikák, esetleg sajt

A krumplit megfőzöm, összetöröm.
A langyosra hűlt főzőlé egy részébe (kb 1 dl) morzsolom az élesztőt, amikor felfut, hozzákeverem a liszthez, hozzáadom a tört krumplit, a sót és apránként a maradék vizet.
A kenyértésztát kb egy órát pihentetem, közben előmelegítem maximumon a sütőt.
A tepsi hátulját megkenem vajjal, kinyújtom a lepényt, megszurkálom villával, hogy egyenletes vastagra süljön és beteszem a sütőbe (őszintén szólva nem értem, miért kell elősütni, de így olvastam a hivatalos honlapon:).
Rákenem a fokhagymás tejfölt (sokat, több, mint 3 dl-t), szórok rá hagymát, sajtot és néhány percig még sütöm.

2 megjegyzés:

Kormica írta...

Nagyon klassz ez a blog.
Ilyen tökipompóst ettem tavaly Siófokon, azon még sült szalonna (vagy sonka ? ) is volt. Nagyon finom! Köszi a receptet!

agnes írta...

köszönöm és egészségetekre!:D